P

PPC

Predchádzajúci článok: Počítačová sieť

Pay–Per–Click - Plať za klik, tiež CPC - Cost per click

Jeden z mnohých spôsobov reklamy na internete. PPC funguje na princípe bezplatnej reklamy, pri ktorej sa konkrétny odkaz zobrazuje bezplatne na prvých pozíciách vo vyhľadávačoch. Klient zaplatí za službu až v okamihu, keď internetový používateľ klikne na takýto odkaz a dostane sa na firemnú webovú stránku. Je to teda veľmi efektívna metóda, ktorá okrem iného umožňuje zviditeľnenie a budovanie známosti značky v podstate zadarmo. Pri technológii PPC najčastejšie vstupuje medzi klasických partnerov (inzerent - portál) tretí subjekt. Ten sa na jednej strane dohodne s portálmi na využívaní systému sponzorovaných odkazov (v podstate sa naň portály napoja) a na druhej strane zhromažďuje inzerentov. Pre inzerenta to znamená, že sa mu stačí dohodnúť s jedinou firmou a jeho odkazy sú okamžite k dispozícii na všetkých pripojených portáloch. Na portáloch sa odkazy na web stránky inzerentov zobrazujú na prednostných pozíciách. Napr. firma predávajúca cd a dvd má záujem sa zobrazovať potenciálnym zákazníkom, ktorí hľadajú na internete práve produkt, ktorý oni predávajú, čiže cd, dvd, filmy, atď. Produkty na internete sa vyhľadávajú pomocou rôznych vyhľadávacích portálov tak, že sa zadá do vyhľadávacieho okienka slovo týkajúce sa hľadaného produktu alebo služby, napr. „cd“ alebo „dvd“ a následne ako výsledok vyhľadávania sa zobrazia odkazy firiem ponúkajúcich dané produkty alebo služby. Nakoľko je tých výsledkov veľmi veľa, je potrebné zabezpečiť, aby sa odkaz firmy nachádzal čím vyššie v rebríku výsledkov. Práve toto zabezpečuje systém PPC odkazov, pomocou ktorého sa firma na internete môže prezentovať na prvých pozíciách výsledkov vyhľadávania a to presne v tej oblasti (na tie slová), v ktorej podniká.

Nasledujúci článok: PPP

EKOBIT consulting, s.r.o.

Veterná 430/14
058 01 Gánovce - Filice
 

Telefón:
+421 905 292 410