T

TITLE - HTML tag

TITLE tag "<title>titulok stránky</title>" - titulok www stránky, je HTML prvok ktorého primárnou funkciou je vystihnúť podstatu danej stránky. Je to hlavný prvok na základe ktorého sa navštevníci internetu rozhodujú či si danú stránku pozrú alebo nie a preto je tento tág veľmi dôležitý i z pohľadu SEO optimalizácie. Preto ak vlastníkovi internetovej stránky skutočne veľmi záleží na návštevnosti stránky, mal by si uvedomiť, že SEO optimalizácia parí do rúk profesionálom a teda je dobré si na túto prácu najať profesionálnu firmu, ako napríklad EKOBIT consulting, s.r.o., ktorá ponúka  služby ako internetové stránky, intranetové stránky, dizajn, grafika, internetové poradenstvo, IT školenia a samozreme i SEO optimalizáciu.

HTML tág v HTML kóde stránky sa umiestňuje do vnútra tágu "<head>..</head>":

 <head>
  <title>Titulok stránky</title>
 </head>

Z pohľadu bežného používateľa je to text zobrazovaný

  • v lište a záložke internetového prehliadača
  • vo vyhľadávacích službách - vo výsledku vyhľadávania SERP ako odkaz
     
  1. Obsah title tagu musí korešpondovať s obsahom vašej stránky, teda je potrebné sa vyhnúť všeobecným a nekonkrétnym výrazom.
  2. V rámci celého portálu titulok musí byť unikátny pre danú podstránku.
  3. Dodržujte maximálnu dĺžku 70 znakov vrátane medzier. Z hľadiska HTML ich môže byť i viac no z hľadiska vyhľadávacích služieb sa odporúča maximálne 70. Ostatné znaky budú orezané a nahradené troma bodkami. Treba ale poznamenať, že tento počet znakov nie je rovnaký u všetkých vyhľadávacích služieb (Google -70, Yahoo - 60 znakov).
  4. Titulok by mal obsahovať kľúčové slová, na ktoré optimalizujete konkrétnu stránku, pričom kľúčové slová by sa mali nachádzať na začiatku titulku.
  5. Zlaďte title tag a nadpis (H1). Použite podobný, alebo rovnaký text v oboch prípadoch pre dosiahnutie vyššej efektivity SEO.
  6. Vyhnite sa „keyword stuffingu“ – preplneniu titulku kľúčovými slovami, znižujete tým váhu jednotlivých kľúčových slov a zároveň to vyhľadávače môžu považovať za spam.
  7. Použite v titulku vaše obchodné meno, alebo značku. Výhoda použitia značky spočíva v sile a pozícii značky na trhu (ak je značka známa), ďalšia výhoda je budovanie značky.  Osvedčený formát v tomto prípade je: primárne kľúčové slovo – druhotné kľúčové slovo | značka
  8. Nepoužívajte príliš špeciálnych znakov |, >, – .
  9. Sledujte zámer čitateľa a tomu prispôsobte titulok. Píšete ju predsa pre ľudí a nie pre vyhľadávač.
  10. Snažte sa vyhnúť kanibalizácii kľúčových slov – situácii, kde je viacero stránok optimalizovaných na rovnaké kľúčové slovo.

 

Nasledujúci článok: TCP/IP

EKOBIT consulting, s.r.o.

Veterná 430/14
058 01 Gánovce - Filice
 

Telefón:
+421 905 292 410